Page 98 - Romania 100 (ro)
P. 98

             Șantierul Naval Damen Galați
De la preluarea de către Grupul de Șantiere Navale Damen în 1999, Șantierul Naval Damen Galați
a evoluat într-un șantier de fabricație de mare randament, cu o producție însemnată. Expertiza
și lanțul de aprovizionare atent gestionate s-au aflat la baza celor mai importante livrări Damen până în prezent, concretizând pe deplin portofoliul diverselor produse ale grupului.
Rădăcini într-o bogată tradiție
Fondat în 1893 sub numele de Șantierul Naval Fernic Galați, șantierul a devenit treptat o unitate importantă a industriei construcțiilor navale, de-a lungul a 125 de ani de transformări geopolitice. Deja în 1907, 4 monitoare fluviale au fost date în folosință pentru Marina Militară Română, după
ce au fost asamblate la Galați. Prima navă nouă, un feribot de 80-100 tone, a fost livrată în 1912. Până la cel de-al Doilea Război Mondial și în
timpul acestuia, șantierul a fost cel mai important șantier naval românesc, urmat de cel de la Constanța și apoi de cele de la Severin și Brăila. Având o semnificație strategică pentru regiune în această perioadă, șantierul naval de la Galați a construit două submarine și o navă de escortă și amplasare mine. Nava de escortă și amplasare mine „NMS Amiral Murgescu” a fost prima navă de război maritimă construită în România și cea mai modernă navă de război a Marinei Militare Române a acelor vremuri.
Până la sfârșitul anilor 1970, Șantierul Naval de la Galați construise sute de nave, inclusiv barje, petroliere, cargoboturi, vrachiere, remorchere și pescadoare. După 1975, șantierul naval a realizat
98
cele mai avansate proiecte din punct de vedere tehnologic pentru acele vremuri, inclusiv șapte platforme petroliere care încă se află în operare.
Cooperarea cu Grupul Damen – în acel moment deja bine stabilit în Olanda și începând să-și dezvolte activitatea la nivel internațional – a început în 1994, cu subcontractarea fabricației corpurilor de cargoboturi. În 1999, Damen a achiziționat șantierul din Galați și a introdus abordarea sa standardizată a construcției de nave. Acest lucru a implicat invitarea partenerilor contractuali de încredere pentru a extinde capacitatea de armare a șantierului. Drept urmare, multe companii olandeze și-au deschis propriile filiale la Galați, sprijinind grupul de furnizori locali
și întărind legăturile dintre industriile română și olandeză de construcții navale. Mai mult de 400 de nave au fost construite de către grupul de construcții navale româno-olandez de la Galați din 1999 până în prezent.
Investind în forța de muncă
Livrarea la timp a navelor prin respectarea înaltelor standarde de calitate ale grupului depinde de randamentul producției și de forța de muncă experimentată. Șantierul angajează mii de constructori navali și subcontractori locali și se bazează pe un lanț de aprovizionare logistic eficient.
Începând cu anul 2000, peste 100 milioane de euro au fost investiți în șantier. Cu o nouă hală de asamblare de 120 m pentru construcția navelor
  


















































































   96   97   98   99   100