Page 97 - Romania 100 (ro)
P. 97
Nava de aprovizionare a platformelor maritime “Paul A. Sacuta” asistă exploatările petroliere din Newfoundland și Labrador, Canada
pentru 13 ţări diferite, inclusiv pentru membri NATO și UE! De exemplu, cele mai importante proiecte pentru Marina Regală Olandeză au fost făcute
aici, la Galaţi, inclusiv JSS Karel Doorman, cea mai mare navă militară construită vreodată în România și cea mai mare navă a forţelor navale olandeze. De altfel, de anul viitor vor începe lucrările la încă
o navă-suport de luptă (CSS) pentru marina olandeză și există speranțe ca grupul să fie implicat și în programul de înlocuire a fregatelor multirol din clasa M ale Olandei și Belgiei.
România poate beneficia și ea de expertiza grupului în viitor, ținând cont de frontiera maritimă și fluvială pe care țara noastră o are.
Un alt element important este și acela că, mergând pe această linie de excelenţă în domeniul Apărării, la Galaţi există inclusiv compania de proiectare pentru toate navele militare care se construiesc
în Grupul Damen. E vorba de Marine Engineering Galaţi (MEGA), un exemplu de succes în ceea ce înseamnă transferul de „know-how” la nivel de grup. Altfel spus, Șantierul Naval Damen Galaţi este și va fi în continuare în avangarda industriei pentru navele de apărare.
Nava maritimă de supraveghere “Ştefan cel Mare”, nava amiral a flotei Poliției Române de Frontieră
Nava de inspecție de coastă offshore “Fugro Frontier” în operare în zona Africii
Având deja o experienţă de peste 20 de ani în construcția navelor militare, cu un export de peste 2 miliarde de euro, grupul are, în plus, pe lângă expertiză şi facilităţi, şi un produs foarte bun, platforma pentru corvetele - fregatele SIGMA. Este un model foarte performant, 10 astfel de corvete/ fregate au fost construite până acum, în diverse versiuni, pentru clienţii din domeniul Apărării.
În 2010 a fost construită la Galaţi nava amiral a Poliţiei de Frontieră Române, este vorba de nava „Ștefan cel Mare”.
Un centru de excelență are nevoie de o forță de muncă foarte bine pregătită. Pe lângă creșterile salariale, grupul Damen a dezvoltat o politică privind mobilitatea forței de muncă originale.
În dorința de a avea o forţă de muncă stabilă, există un program prin care cei ce își doresc să muncească în străinătate o pot face în șantierele Damen pe care grupul le are în alte ţări - Franţa, Olanda, ţări din Orientul Mijlociu sau Orientul Apropiat - fără să renunţe la locul de muncă din cadrul companiei.
Orașul Galaţi are o tradiţie în marea industrie navală. Una de 125 ani, începând cu şantierul Fernic, lucru de care cei de la Damen sunt mândri. Anul acesta a fost celebrată Ziua Navalistului,
pe 15 august, printr-un program special dedicat angajaţilor companiei și familiilor acestora, iar
pe 1 septembrie a fost deschisă la Universitatea „Dunărea de Jos” o expoziţie în cadrul căreia a
fost lansat un album aniversar. Atât expoziția cât
și albumul sunt dedicate istoriei industriei navale gălățene. Unul dintre exponate este chiar actul original de înfiinţare a șantierului Fernic! Și poate nu e lipsit de semnificaţie să spunem că, asemenea lui G. Fernic, și Kommer Damen, președintele grupului Damen, este un vizionar al timpului său, care a investit enorm în angajaţi, familiile lor și comunitatea locală.
97