Page 59 - Romania 100 (ro)
P. 59

            lung, peste trei ore de zbor, dar peisajul e înfrumusețat cu așezări pe marginea râurilor, poduri și castele. Formația se strânge și ocolește cu grijă uriașii morilor de vânt. La 14.40 aterizăm în sfârșit pe Beauvechain, în Belgia, baza de unde se va coordona misiunea de survol la Summit.
Luăm parte la o primă ședință scurtă, în care gazdele belgiene au ocazia să prezinte tuturor oaspeților sosiți până în acel moment programul pentru următoarele zile. După cum
ne așteptam, marți urmează ziua primului și singurului antrenament în formație completă.
10 IULIE
Antrenament pentru survol la baza aeriană Beauvechain Briefingul în sine a fost o
premieră: reprezentanți din 13 țări în aceeași sală, planificând
o misiune în comun. Nu a fost prea greu, întrucât gazdele belgiene puseseră la punct toate detaliile, iar celorlalți le rămânea doar sarcina de a-și adapta
procedurile de comunicații și
de a respecta calea și ordinea de rulare pentru o sincronizare perfectă, lucru nu chiar ușor
de pus în practică, ținând cont
că văzusem aerodromul doar
la aterizare. Toți priveau atent normele de aerodrom, indicative, hărți, orar, murmurând diverse lămuriri, fiecare pe limba lui. Totul pare totuși să meargă ca
la carte, până primim vestea
că vom participa la survol doar cu două elicoptere din cele trei, potrivit concepției organizatorilor. După atâta drum, unul din IAR-330 SOCAT și echipajul său vor rămâne la sol ca rezervă. Dezamăgitor, având în vedere
că nu am avut nici cea mai
mică problemă zburând până aici și toți cei din echipaj au încredere că nu vom avea nici mâine nevoie de vreo rezervă. Apoi... comandantului îi revine sarcina infamă de a hotărî cine rămâne la sol. Suntem chemați la masa de prânz, apoi mergem la elicoptere. „Mergem” e un fel de-a spune, întrucât toată lumea pare să se deplaseze prin bază
doar cu autobuzul, având în vedere întinderea ei.
Cei zece tehnici de sol și patru mecanici de bord s-au învârtit toată dimineața pe lângă elicoptere, să se asigure că fiecare piesă funcționează cum trebuie. Din țară am venit cu un mic stoc SDV (scule-dispozitive verificatoare), piese de schimb și consumabile pentru asigurarea lucrărilor de mentenanță. Am încercat să prevedem toate nevoile de suport logistic, ne-a ajutat și experiența din Konya din 2015. Am luat în calcul pachetul de lucrări pentru resursă de minim 50 de ore
de zbor, asigurările medicale, coordonarea cu națiunea-gazdă pentru asigurarea sprijinului
la sol, combustibil și spațiu
de depozitare. În plus, echipa
e formată din cei mai buni specialiști pe fiecare domeniu în parte, a precizat cpt. cdor. ing. Ilie HERGHELEGIU, coordonatorul sprijinului logistic SMFA.
La ora 13.00 începe survolul, toți membrii echipajelor știu ce au de făcut.
59











































































   57   58   59   60   61