Page 132 - Romania 100 (ro)
P. 132

            companie europeană care a aderat la Ruta de Transport Internațional Trans-Caspică – un proiect integrat în Iniţiativa Noului Drum al Mătăsii (One Road, One Belt), cel mai mare proiect global de infrastructură din istoria recentă. Am susţinut ori de câte ori am avut ocazia că acesta poate fi un parteneriat strategic pentru România, cu un potențialul enorm de dezvoltare pe termen lung.
Toate aceste realizări reprezintă rezultatul unei activități antreprenoriale susținute, pe
o piaţă foarte competitivă,
în care, de cele mai multe ori, am construit relații de afaceri, parteneriate și business-uri de la zero.
Nu în ultimul rând, am investit
în oameni - cel mai important activ pentru o companie. Am căutat să atragem cei mai buni specialiști în domeniu, care să aibă experienţa și maturitatea necesară pentru a se integra într-o companie antreprenorială cu obiective ambiţioase pe termen lung și pentru a se
132
alinia la cerinţele unui mediu de business competitiv, o economie de piaţă corectă și un regim
de activitate reglementat
de practicile de guvernare corporativă.
Ce înseamnă aderarea la Ruta de Transport Trans-Caspica? În primul rând, participarea noastră la Trans-Caspica este o confirmare că România are companii cu capital privat capabile să participe în proiecte internaţionale complexe. Vorbim despre un parteneriat istoric pentru România, pentru că el ne pune cu adevărat pe Noul Drum al Mătăsii, harta comercială ce leagă trei continente (Asia, Europa și Africa).
Am încredere că vom demonstra, ca țară, că suntem un partener de încredere, că ne ridicăm la nivelul de performanţă pe care îl impune o asemenea alianţă și că vom folosi această oportunitate pentru a consolida poziția noastră strategică în ecosistemul economic global.
Această alianță poate transforma România într-un hub logistic între Europa și Asia, o adevărată „Poartă de Est a Comunității Europene pentru Orientul Apropiat și Orientul Îndepărtat”.
Ca prim efect, vom asista
la intensificarea traficului intermodal atât în România, cât și în ţările vecine. Se finalizează astfel construcția unei noi rute China – Uniunea Europeană, pentru că operatorii feroviari din Grupul GRAMPET deschid pe acest coridor șase ţări din comunitate (România, Ungaria, Bulgaria, Croaţia, Austria și Grecia), urmate și de Serbia. Estimăm că numai în cazul României, acest parteneriat poate genera aproape 100.000 de noi locuri de muncă și venituri bugetare suplimentare de peste un miliard de euro.
Ce urmează pentru Grupul GRAMPET?
Anul 2019 va fi cu siguranţă un moment de referință pentru întrega industrie europeană


















































































   130   131   132   133   134