Page 114 - Romania 100 (ro)
P. 114

           11.191 unități (9.8% cotă de piață, volume în creştere cu 10,2% față de 2017); Skoda 9.923 unităţi (8,7% din total piață, volume în creştere cu 18,3%); Renault 8.681 unităţi 2/2 (7,6% din total piață, volume în creştere cu 15,7%) şi Ford 6.948 unități (6,1% cotă de piață, volume mai mari cu 10,3%).
Pe modele, cu cele 14.361 unități vândute, Dacia Logan continuă să fie cel mai bine vândut model în aceste prime nouă luni din 2018, el fiind urmat de Dacia Duster cu 8.868 unități, Dacia Sandero 7.781 unități, Renault Clio 4.050 unități și Skoda Octavia 3.906 unități.
Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că majoritatea segmentelor înregistrează creşteri, unele importante (SUV +48,3%, Clasa A +47,7%, Clasa F +32,3%, Clasa B +20,8%, Clasa C +11,1% şi Sport +6,9%). Sunt însă şi segmente care înregistează scăderi, unele fiind semnificative (MPV -23,2%, Clasa E -11,2% şi Clasa D -0,2%).
În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare, ajungând, după primele 9 luni din
2018, la o pondere de 60,6% din total, dar semnificativ mai mare (9,5pp) față de ponderea pe care o aveau după aceeași perioadă din 2017 (51,1%). Dintre primele cele mai vândute 10 mărci/ modele, 6 mărci și respectiv 8 modele au o pondere a
114
vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie (60,6%).
Interes crescut pentru
maşinile hibrid
Pe de altă parte, autoturismele “verzi“ (electrice şi hibride), continuă şi în acest an
să prezinte un inters ridicat, aceasta şi datorită stimulentelor acordate prin Programul “Rabla Plus”.
Ca urmare, după primele 9 luni din 2018, acestea au o pondere de 2,6% din total, superioară celei de anul trecut, când aceasta era de doar 1,9%.
Chiar dacă volumele sunt
încă destul de mici (dacă
ne raportăm la celelalte categorii de combustibili), creșterea înregistrată în
2018 pe segmentul celor electrice (full și plug-in) este una semnificativă, de 165,6% (648 unități în 2018 față de doar 244 unități în 2017, adică de cca. 2,5 ori mai multe comparativ cu 2017), în timp ce, pentru cele hibride, se înregistrează o creștere ceva mai modestă (+47,6%), dar pe un volum mult superior (2.274 unități în 2018, față de 1.541 unități în 2017).
Aceste date demonstrează, în mod elocvent, interesul tot mai mare al persoanelor juridice şi fizice din România pentru această categorie
de autoturisme, care, susținute corespunzător (inclusiv prin dezvoltarea infrastructurii de încărcare), au devenit tot mai prezente în trafic, contribuind, astfel,
la reducerea nivelului de poluare din marile oraşe.
Ar mai fi un aspect important de menționat: suținerea de care se bucură în țara noastră autovehiculele electrice face ca România să înregistreze
în acest an cea mai mare creștere procentuală din UE în ceea ce privește achiziția de astfel de autovehicule.
În funcție de culoarea preferată, alb și gri domină în continuare cererea, acestea înregistrând o pondere de 28,5% și respectiv, 23,6% din totalul preferințelor. Urmează albastru cu o cotă 16,9% și negru cu 9,8%.
O altă analiză de
interes este şi evoluția autoturismelor cu tracțiune integrală (4x4).
Acestea reprezintă 20,2%
din totalul livrărilor realizate în primele 9 luni din 2018, respectiv un volum total de 22.980 unități, care este în creștere cu 15,7% față de 2017 (dar sub creșterea medie a pieței, +22,3%).
În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: proveniență România 30,8%; Germania 19,8%; Cehia 10,6%; Turcia 8,2%; Spania 7,6%. În acest context, autoturismele din producția autohtonă au înregistrat, în anul 2018, o creştere semnificativă, de 35,3% comparativ cu anul 2017, în timp ce autoturismele din import au înregistrat o creştere mai redusă, de doar 17,3%, se mai precizează în comunicatul APIA.








































































   112   113   114   115   116