Page 113 - Romania 100 (ro)
P. 113

            Venirea francezilor de
la Renault în România şi preluarea uzinei Dacia de la Mioveni, în anul 2004,
a fost, fără îndoială,
un succes. Dacă astăzi putem spune, prin vocea lui Constantin Stroe, preşedintele ACAROM – Asociația Constructorilor de Automobile din România, că industria auto – asamblare şi componente a depăşit 20 de miliarde de euro şi are toate şansele ca în trei ani-patru ani să ajungă
la 30 miliarde de euro, acest lucru se datorează
şi acestei tranzacții făcute acum mai bine de 10 ani. Piața auto din România pare un pariu câştigat. În 2017, exporturile României au fost de 62,5 miliarde
de euro, din care cele de automobile şi echipamente au reprezentat 46,4%.
Cei 9 exportatori din industria auto sunt: Automobile Dacia, Star Assembly (cutii de viteză făcute de Daimler/Mercedes la Sebeș), Ford România, Honeywell, Continental Automotive Systems, Autoliv, Flextronix, Continental Automotive România și Takara România.
Piața auto din România îşi continuă evoluția pozitivă din 2018
Luna septembrie a anului
2018 consemnează un volum al livrărilor de 15.738 unități (cea mai bună lună septembrie din ultimii 10 ani), cu 7,7% mai mult decât în luna similară a
anului anterior, se precizează într-un comunicat a Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Ca urmare, după 9 luni din 2018, volumul total al livrărilor de autovehicule ajunge la 134.831 unități, cu 20,2% mai mult decât în perioada similară
a anului trecut, acesta fiind și cel mai mare volum al vânzărilor de automobile înregistrat în primele 9 luni în ultimii 10 ani (în 2009, primul an al recesiunii economice, se înregistrau doar 103.592 unități).
În continuare, în România, achizițiile de autovehicule sunt realizate, în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 63% din totalul achizițiilor de autoturisme înregistrate în primele 9 luni ale acestui an. Este, însă, de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziționate de către persoanele fizice în aceste prime 9 luni din 2018 (42.127 unități) este cu cca. 29,3% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut (32.583 unități).
“În ceea ce privește categoria autoturismelor rulate (al căror import este, în marea sa majoritate, nefiscalizat), constatăm faptul că, în luna septembrie 2018, volumul acestora a scăzut cu 15,0% comparativ cu luna similară
a anului trecut. Ca urmare, pe ansamblul primelor nouă luni din 2018 consemnăm un număr total de autoturisme rulate înmatriculate în România de 346.918 unități, acesta fiind cu 8,3% mai
mic decât cel corespunzător perioadei similare din 2017.
Ar mai fi de remarcat, însă, o oarecare îmbunătățire a vârstei autoturismelor rulate importate, ca urmare a creșterii volumului (+27,3%) pe segmentul de vârstă sub 7 ani (mai puțin poluante)
și scăderi de cca. 23,8% pe segmentul celor peste 12 ani. Cu toate acestea, numărul autoturismelor rulate mai vechi de 10 ani reprezintă în primele 9 luni din 2018, cca. 61,1% (respectiv 211.976 unități)
din totalul celor 346.918 de unități importate, fapt care contribuie la menținerea unei vârste medii ridicate a parcului auto din România (cca. 15 ani) care, în continuare, este unul dintre cele mai învechite din Europa”, se mai precizează în comunicat.
Livrările de autovehicule noi: Dacia în Top
Potrivit APIA, în prime 9 luni ale anului au fost livrate 134.831 unități, în creștere
cu 20,2% față de aceeași perioadă din anul 2017, din care 113.727 autoturisme (+22,3% comparativ cu 2017) și 21.104 autovehicule comerciale (+9,7% comparativ cu 2017). Top-ul pe mărci (autoturisme
+ autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 38.211 unități, urmată de către Volkswagen, cu 12.458 unități, Ford 10.222 unități, Renault 10.184 unități și Skoda 9.923 unități.
La autoturisme, top-ul pe mărci are pe primul loc Dacia, cu 35.781 unități (31,5%
cotă de piață, pe un volum
în creştere cu 28,7% față de primele nouă luni din 2017), urmată de Volkswagen cu
113







































































   111   112   113   114   115