Page 47 - Excelenta pentru Viitor, Sectiunea Industrie & Servicii
P. 47
Uniunea Europeană. Cel mai important client de până acum este Marina Regală Olandeză, pentru care Șantierul Naval Damen Galați a livrat până acum șapte nave de luptă. Cel mai mare proiect al șantierului a fost reprezentat de navele de patrulare olandeze - Friesland și Groningen. Cel mai mare vas din flota olandeză, care este utilizat și de Forțele Navale Germane, a fost de asemenea construit în șantierul din Galați. Este vorba de impunătoarea navă pentru suport logistic Karel Doorman, care are și titlul de cea
mai mare navă construită vreodată
în țara noastră. În plus, același client intenționează să apeleze la Șantierul Naval Damen Galați și in viitor. Există planuri ca tot aici să fie construită Nava Combatant de Suport pentru Marina Regală Olandeză, care va intra în serviciu în 2022. Toată munca de până acum recomandă Șantierul Naval Damen Galați ca alegerea perfectă
și pentru planurile de înlocuire a fregatelor multifuncționale (M-class) folosite de marina olandeză și belgiană.
Astăzi, șantierul din Galați este un oraș în sine, un oraș în continuă expansiune. De puțină vreme, Șantierul Naval Damen Galați este implicat inclusiv
în construcția de superyachturi. Iar efectele sunt directe: noi posibilități de dezvoltare, respectiv un portofoliu și mai mare. Acum se află în derulare construcția a șase superyachturi și
a două iahturi de expediție. Și când pomenim de superyachturi, ne referim la vase de lux care au o lungime de peste 70 de metri. Dar un proiect nu vine niciodată singur. Recent, șantierul a ales să devină un jucător activ și pe segmentul dragelor mari complexe. Iar comenzile ferme nu au întârziat să apară.
Nu este simplu, dar toate aceste provocări dovedesc încă o dată faptul că Damen continuă lunga istorie a orașului Galați, un trecut bogat pe care dorim să îl ducem la următorul nivel. Iar parte din moștenirea Damen
în România e reprezentată de Marine Engineering Galați, o companie românească de proiectare a navelor. Nu mai puțin de 120 de ingineri livrează zi de zi proiecte tehnice pentru toate vasele complexe construite de
E doar un detaliu care arată cât de complexă este proiectarea unui vas la cele mai înalte standarde, atât în șantierul din Galați, cât și în cel din Mangalia
Damen în toată lumea. Cei 120 de ingineri români sunt responsabili, și se mândresc cu asta, și de proiectarea navelor complexe pentru apărare și securitate.
De puțină vreme, Damen și-a
asumat managementul operațional al Șantierului Naval Mangalia, cel
mai mare șantier din Europa. E un parteneriat public-privat între Damen și un partener la fel de puternic, statul român. Iar principala misiunea a grupului Damen este ca standardele de calitate și inovație să se aplice în totalitate și în cazul șantierului din Mangalia, continuând istoria bogată a Șantierului Naval Mangalia. Astfel, șantierul face parte acum din divizia Damen responsabilă de construcția de nave offshore și nave de croazieră.
Iar rezultatele se văd: șantierul funcționează la capacitate maximă, au fost primite comenzi ferme, de la clienți internaționali.
Experiența angajaților șantierului e
o garanție că acesta se va dezvolta rapid. Indiferent că e vorba de șantierul din Galați sau cel din Mangalia,
rețeta succesului este una singură: livrarea navelor la timp, livrarea de nave puternice, solide și respectarea bugetului.
Până la preluarea managementului operațional de către Damen, șantierul din Mangalia era la un pas de faliment. Situația economică precară a forțat mulți dintre angajați, oameni experimentați și buni specialiști,
47
Foto Damen

