Page 44 - Excelenta pentru Viitor, Sectiunea Industrie & Servicii
P. 44

Damen – investim în România pe termen lung
 44
Impunătoarea navă de suport logistic ”HNLMS Karel Doorman”, cel mai mare vas construit vreodată în România
Damen Shipyards Group înseamnă inovație, dezvoltare și expertiză. Nu sunt doar cuvinte, sunt valori care
se regăsesc în acțiunile și investițiile constante din ultimii 25 de ani. Un sfert de veac de când compania Damen este prezentă în România. Iar dovada vie sunt șantierele din Galați și Mangalia.
O companie, 6500 de angajați și subcontractori, două șantiere și peste 400 de nave construite în România, până acum. Rezultatul: economia României este mult mai puternică. Damen și-a început activitatea în urmă cu 25 de ani la Galați. A fost o alegere naturală pentru Damen în contextul
în care Galațiul are o bogată istorie maritimă: încă din secolul al XIX-lea, orașul s-a remarcat prin construirea de nave de război.
În 1893 a fost înființată G. Fernic et Comp, o mică turnătorie și un atelier de reparații. Extinderea a fost rapidă. În 1897, micuța afacere se transformase deja într-un veritabil șantier naval. Pe lângă monitoare fluviale și feriboturi, la șantierul din Galaţi au fost produse și două submarine, respectiv o navă militară de escortă și amplasare de mine. În perioada celui de-al Doilea Război Mondial, șantierul naval din Galați devenea cel mai important jucător din industria navală din România. Până în 1970, specialiștii șantierului construiseră sute de
nave, printre care barje, petroliere, nave de transport mărfuri, vrachiere, remorchere și nave de pescuit. Imediat după 1975, șantierul lucrează la cele mai avansate proiecte tehnologice
ale acelor vremuri. Astfel, în Galați sunt construite nu mai puțin de șapte platforme de foraj maritim. Iar o parte dintre ele sunt în funcțiune și azi!
Foto Damen
























































































   42   43   44   45   46