Page 106 - Excelenta pentru Viitor, Sectiunea Industrie & Servicii
P. 106

  Piața auto din România își continuă evoluția pozitivă din 2018
Luna septembrie a anului 2018 consemnează un volum al livrărilor de 15.738 unități (cea mai bună lună septembrie din ultimii 10 ani), cu 7,7% mai mult decât în luna similară a anului anterior, se precizează într-un comunicat a Asociației Producătorilor și Importatorilor
de Automobile (APIA). Ca urmare, după 9 luni din 2018, volumul total al livrărilor de autovehicule ajunge la 134.831 unități, cu 20,2% mai mult decât în perioada similară
a anului 2017, acesta fiind și cel
mai mare volum al vânzărilor de automobile înregistrat în primele 9 luni în ultimii 10 ani (în 2009, primul an al recesiunii economice, se înregistrau doar 103.592 unități).
În continuare, în România, achizițiile de autovehicule sunt realizate,
în principal, de către persoanele juridice, care acoperă 63% din totalul achizițiilor de autoturisme înregistrate în primele 9 luni ale acestui an. Este, însă, de remarcat faptul că numărul de autoturisme achiziționate de către persoanele fizice în aceste prime 9 luni din 2018 (42.127 unități) este cu cca.
106
29,3% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul 2017 (32.583 unități).
“În ceea ce privește categoria autoturismelor rulate (al căror import este, în marea sa majoritate, nefiscalizat), constatăm faptul
că, în luna septembrie 2018, volumul acestora a scăzut cu
15,0% comparativ cu luna similară
a anului trecut. Ca urmare, pe ansamblul primelor nouă luni din 2018 consemnăm un număr total de autoturisme rulate înmatriculate în România de 346.918 unități, acesta fiind cu 8,3% mai mic decât cel corespunzător perioadei similare din 2017.
Ar mai fi de remarcat, însă, o oarecare îmbunătățire a vârstei autoturismelor rulate importate,
ca urmare a creșterii volumului (+27,3%) pe segmentul de vârstă sub 7 ani (mai puțin poluante) și scăderi de cca. 23,8% pe segmentul celor peste 12 ani. Cu toate acestea, numărul autoturismelor rulate mai vechi de 10 ani reprezintă în primele 9 luni din 2018, cca. 61,1% (respectiv 211.976 unități)
din totalul celor 346.918 de unități importate, fapt care contribuie
la menținerea unei vârste medii ridicate a parcului auto din România (cca. 15 ani) care, în continuare, este unul dintre cele mai învechite din Europa”, se mai precizează în comunicat.
Livrările de autovehicule noi: Dacia în Top
Potrivit APIA, în prime 9 luni ale anului 2018 au fost livrate 134.831 unități, în creștere cu 20,2% față de aceeași perioadă din anul 2017, din care 113.727 autoturisme (+22,3% comparativ cu 2017) și 21.104 autovehicule comerciale (+9,7% comparativ cu 2017). Top-ul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de către Dacia, cu 38.211 unități, urmată de
către Volkswagen, cu 12.458 unități, Ford 10.222 unități, Renault 10.184 unități și Skoda 9.923 unități.
La autoturisme, top-ul pe mărci
are pe primul loc Dacia, cu 35.781 unități (31,5% cotă de piață, pe un volum în creștere cu 28,7% față
de primele nouă luni din 2017), urmată de Volkswagen cu 11.191 unități (9.8% cotă de piață, volume în creștere cu 10,2% față de 2017); Skoda 9.923 unităţi (8,7% din total piață, volume în creștere cu 18,3%); Renault 8.681 unităţi 2/2 (7,6% din total piață, volume în creștere cu 15,7%) și Ford 6.948 unități (6,1% cotă de piață, volume mai mari cu 10,3%).
Pe modele, cu cele 14.361 unități vândute, Dacia Logan continuă să fie cel mai bine vândut model în aceste prime nouă luni din 2018,
el fiind urmat de Dacia Duster cu 8.868 unități, Dacia Sandero 7.781 unități, Renault Clio 4.050 unități și Skoda Octavia 3.906 unități.
Analizând segmentarea pe clase, observăm faptul că majoritatea segmentelor înregistrează creșteri, unele importante (SUV +48,3%, Clasa A +47,7%, Clasa F +32,3%, Clasa B +20,8%, Clasa C +11,1% și Sport +6,9%). Sunt însă și segmente care înregistează scăderi, unele fiind semnificative (MPV -23,2%, Clasa E -11,2% și Clasa D -0,2%).
În funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare, ajungând, după primele 9 luni din 2018, la
o pondere de 60,6% din total, dar semnificativ mai mare (9,5pp) față de ponderea pe care o aveau după aceeași perioadă din 2017 (51,1%). Dintre primele cele mai vândute 10 mărci/modele, 6 mărci și respectiv 8 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie (60,6%).
 






































































   104   105   106   107   108